
Korepetycje z języka polskiego online — „Baba od polskiego”
Szukasz lekcji, które nauczą nie tylko poprawnie pisać, lecz także myśleć krytycznie i świadomie pracować z tekstem? Zespół „Baby od polskiego” prowadzi skuteczne korepetycje 1:1, wyłącznie online, z jasnym planem pracy i wsparciem dostosowanym do potrzeb ucznia.
Dlaczego my?
• doświadczenie i zaufanie – markę tworzy Aneta Korycińska: polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka, podcasterka; zwyciężczyni VIVELO Top Creators 2024 (Education) i laureatka nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie „Książka Roku 2024” IBBY; autorka książki „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD”.
• edukacja włączająca – pracujemy z osobami w spektrum autyzmu, z ADHD, dysleksją; w zespole jest kilka oligofrenopedagożek.
• skuteczność i zakres – przygotowujemy do egzaminu ósmoklasisty i matury (podstawowej oraz rozszerzonej), konkursów kuratoryjnych i olimpiad; pomagamy także w języku polskim jako obcym.
Jak pracujemy?
• tryb pracy – tylko indywidualnie (1:1) i online, z harmonogramem ustalanym na cały rok, aby uczeń miał stały rytm nauki, a rodzic jasny ogląd postępów;
• czas trwania spotkań – regularne korepetycje: 50 minut;
• platforma i organizacja – wszystkie zajęcia odbywają się wyłącznie na autorskiej platformie https://platforma.babaodpolskiego.pl/; każdy kursant otrzymuje po miesiącu regularnych zajęć dostęp do notatek i materiałów także tych ze sklepu „Baba od polskiego”; spotykamy się co najmniej raz w tygodniu.
Dla kogo są nasze korepetycje?
• ósmoklasista – uporządkowana praca nad czytaniem ze zrozumieniem i pisaniem form egzaminacyjnych, gramatyka, kompleksowe przygotowanie do egzaminów;
• maturzysta (podstawa i rozszerzenie) – teza, argumentacja, analiza lektur, notatka syntetyzująca, praca z tekstem, kompleksowe przygotowanie do egzaminów;
• nauka do konkursów kuratoryjnych i olimpiad – strategia, kryteria, praca z tekstem źródłowym, kompleksowe przygotowanie;
• uczeń neuroatypowy – metody włączające i mnemotechniki, spokojne tempo i jasne instrukcje, autorski program przygotowania do egzaminów;
• osoba ucząca się polskiego jako obcego – komunikacja, gramatyka w użyciu.
Uwaga organizacyjna: w roku szkolnym 2025/2026 Aneta Korycińska prowadzi jedynie pojedyncze konsultacje indywidualne (od stycznia); stałą, cotygodniową pracę z uczniami prowadzą członkinie i członkowie zespołu. Miejsce na zajęcia jest przyznawane zgodnie z kolejnością zgłoszeń, jeśli tylko uda się pogodzić dostępność ucznia z dostępnością odpowiedniego nauczyciela.
Chcesz dołączyć? Wejdź na stronę „Zapisz się na zajęcia”, sprawdź „Cennik usług” i wybierz termin.

Aneta Korycińska
Wymyśliłam sobie najbardziej sformalizowany zawód świata, a wykonuję go tak, że wspaniale się przy tym bawię. Jestem polonistką, redaktorką, oligofrenopedagożką i podcasterką. Od lat udowadniam, że język polski nie musi być nudny, a nauka może być przygodą, emocją i sposobem na poznanie siebie. Założyłam markę „Baba od polskiego”, która od 2017 roku przyciąga uwagę kilkudziesięciu milionów użytkowników. To przestrzeń, w której łączę literaturę, językoznawstwo, kulturę i humor – tak, by polski stał się narzędziem dialogu, a nie stresu.
Zwyciężyłam w konkursie VIVELO Top Creators 2024 w kategorii Education oraz otrzymałam nagrodę za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie Książka Roku 2024 Polskiej Sekcji IBBY. Te wyróżnienia traktuję nie jako osobisty sukces, lecz jako dowód, że edukacja może być atrakcyjna i angażująca.
Napisałam książkę „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD” (wyd. Prószyński i S-ka), w której opowiadam o neuroróżnorodności, o uczeniu się świata i o tym, że chaos też może być twórczy. Jestem autorką serii edukacyjnej „Nauka z audiobooka” (wyd. Harde), planerów edukacyjnych (wyd. Eurograf-Bis), tomu poetyckiego „Czego nie powiem swojej córce” (Fundacja Duży Format) oraz posłowi do klasyki literatury polskiej w serii „Kiedyś Przeczytam” (wyd. Powergraph).
Prowadzę autorski podcast dla Polskiego Radia „Matura po godzinach. Podcast Baby od polskiego”, w którym łączę literaturę, językoznawstwo i kulturę współczesną. Na co dzień w mediach społecznościowych tłumaczę z polskiego na nasze, uczę mnemotechnik, tworzę angażujące treści edukacyjne i pokazuję, że każdy może być dobry z pisania. Uważam, że nie ma znaczenia, czy ktoś czyta „Potop”, czy mangi — liczy się głos i odwaga, by go użyć.
Jestem też twórczynią gier edukacyjnych, m.in. „Mam słowo” (wyd. Egmont), oraz organizatorką Romantykonu – konwentu miłośników romantyzmu. Współpracuję z instytucjami kultury, m.in. z Filmoteką Narodową, Muzeum Narodowym w Krakowie, Zamkiem Królewskim w Warszawie, Muzeum Narodowym w Warszawie, Fundacją Kino Szkoła, Fundacją Powszechnego Czytania oraz z projektem Film w Szkole.
Współtworzę projekty, które łączą literaturę, film i kulturę młodzieżową: „Film w Szkole”, „Romantykon”, „Namiot Włóczykija” – podcastowy cykl o Muminkach. Prowadzę spotkania literackie i edukacyjne, takie jak „Baba book” i „Baba o budzie”, przygotowuję scenariusze lekcyjne dla instytucji kultury (m.in. Teatru Polskiego w Warszawie i w ramach programu NPRCz 2.0).
Na co dzień uczę młodzież i dorosłych, przygotowuję uczniów do egzaminów i olimpiad, szkolę nauczycieli i firmy. Uczę każdego, kto chce się uczyć — niezależnie od wieku, tempa i stylu pracy. Jestem oligofrenopedagożką z ADHD – nie śpię, gadam, latam i pokazuję, że neuroatypowość to nie przeszkoda, lecz zasób. Wierzę, że metody pracy stworzone z myślą o uczniach neuroróżnorodnych działają na wszystkich.
Współpracuję z Obserwatorium Języka i Kultury Młodzieży Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, gdzie badam dyskurs młodomowy, literaturę Young Adult i zjawiska kulturowe w języku młodego pokolenia.
Prywatnie jestem mamą i kobietą, która wierzy, że w edukacji wszystko zaczyna się od relacji. Codziennie staram się udowadniać, że dobra lekcja to nie tylko wiedza, lecz także ciekawość, empatia i wspólne odkrywanie świata..
SZKOŁA PODSTAWOWA i PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość, polski jako obcy)
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Od marca 2021 r. nie jestem już jedną Babą od polskiego.

Magda Rudkowska
Zawodowo czytam i piszę, pracuję naukowo (dr hab. w dziedzinie literaturoznawstwa), od zawsze lubię uczyć siebie i innych. Nie ma, że boli, uczę do skutku. Staram się też o wzajemną przyjemność i rozwijanie zainteresowań.:)
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA - POZIOM ROZSZERZONY
NIE PRZYGOTOWUJĘ DO OLIMPIADY
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

Monika Gawianowska
Jestem głęboko przekonana o tym, że edukacja to przede wszystkim relacja. Utwierdzam się w tym przekonaniu codziennie, podczas mojej szkolnej praktyki i w indywidualnej pracy z osobami uczniowskimi. Uczę języka polskiego w szkole podstawowej oraz w technikum, jestem także nauczycielką wspomagającą ucznia w spektrum autyzmu. Od trzech lat przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty; jestem egzaminatorką maturalną. Ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim, podyplomowo studiowałam dziennikarstwo i PR oraz bibliotekoznawstwo. Interesuję się historią polskich Żydów, mechanizmami dyskryminacji i wykluczenia. Najchętniej czytam literaturę faktu i poezje Szymborskiej.
SZKOŁA PODSTAWOWA i PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

Małgorzata Bryda
Cześć! Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie, dyplomowaną nauczycielką języka polskiego z dwudziestoletnim stażem, egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Od kilku lat pracuję także jako osoba wspierająca proces kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym w spektrum autyzmu. Ponadto jestem trenerem mentalnym dzieci i młodzieży, ukończyłam kurs Treningu Umiejętności Społecznych.
Zapraszam na zajęcia, w czasie których przygotuję Cię do egzaminu ósmoklasisty, nauczę pisania różnych form wypowiedzi, omówię z Tobą każdą lekturę, każde zagadnienie gramatyczne, pomogę w zrozumieniu bieżącego materiału, w powtórzeniu wiadomości do kartkówek, sprawdzianów. Chętnie podejmę się także przygotowania Cię do konkursów literackich, kuratoryjnych. Mam na swoim koncie finalistów i laureatów konkursów, od zasięgu miejskiego po ogólnopolski.
Od lat przyświeca mi cel, żeby w trakcie zajęć pokazywać, że nauka przedmiotu może być przyjemna, a nawet zabawna, że nie trzeba się bać mnie czy tym bardziej „polskiego".
SZKOŁA PODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)

Wojciech Górnaś
Uczy języka polskiego jako obcego, pracuje również jako nauczyciel literatury. Przez większość dotychczasowego życia zawodowego zajmował się książkami – z wykształcenia jest redaktorem… dlatego jeśli poprawi Twoje wypracowanie, traktuj to jako duży krok na drodze do literackiego Nobla.
Umie improwizować do rymu trzynastozgłoskowcem, choć gdy zaczyna to robić, jego córka Olga każe mu natychmiast przestać.
Czasem spotkacie go w Puszczy Białowieskiej, gdzie działa jako aktywista graniczny.
SZKOŁA PODSTAWOWA i PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

Anna Machocka
Uczę w rozmowie, opowieści, relacji. Uważam, że wrażliwa szkoła jest możliwa. Uczę tak, żeby budować pewność siebie osoby uczniowskiej, motywować, ale też ukazywać praktyczne korzyści z lekcji. Pokazuję sens literatury, moc, która płynie z rozumienia tekstu, procesów, historii literatury i kultury. Szkoła może być wrażliwa i czuła na niesprawiedliwości. Umiem taką zrobić, bo złoszczą mnie nierówne szanse i wykluczenie. Chciałabym, żeby w polskim systemie edukacji było miejsce dla każdej osoby.
Jestem nauczycielką języka polskiego w warszawskim liceum, lektorką języka polskiego jako obcego, ekspertką edukacji osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, autorką i wieloletnią koordynatorką programu wspierającego naukę osób niepolskojęzycznych w polskim systemie edukacyjnym. Specjalizuję się w przygotowaniach do matury.
Uwielbiam wiek XIX i najbardziej chciałabym żyć wtedy we Lwowie: rozmawiać o poezji i literaturze, pisać do „Steru” i odkrywać zupełnie dzikie Tatry w czasie niebezpiecznych podróży. Oprócz tego to już najfajniejsze na świecie jest uczenie o Dziadach i Panu Tadeuszu, odkręcanie stereotypów o średniowiecznej ciemnocie i sprawdzanie co naprawdę napisane jest w Biblii.
Poezję czytam fotografią. Oswajam emocje.
Lubię konteksty, lubię nurzać się w skojarzeniach popkulturowych. Uczenie jest dla mnie sposobem na to, żeby świat stawał się trochę lepszy.
Wrażliwość jest spoko.
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość, polski jako obcy)

Zofia Przystup
Polonistka, nauczycielka historii, wos, terapeutka pedagogiczna z trzydziestosiedmioletnim stażem, nauczycielka dyplomowana, miłośniczka myślenia krytycznego i oceniania kształtującego, liderka CRS (Całościowego Rozwoju Szkoły), trenerka liderów edukacji, ambasadorka Wiosny Edukacji, trenerka kreatywności, członkini grupy Superbefrzy RP, ma kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą. Współautorka materiałów szkoleniowych dla nauczycieli, wychowawców i dyrektorów, innowacji pedagogicznych: „Od czytania i pisania do wychowania” oraz „OK zeszyt” prelegentka na ogólnopolskich konferencjach i kongresach, realizatorka licznych projektów edukacyjnych.
Na lekcjach bez stopni, podręczników, testów i klasówek, według programu własnego z języka polskiego „Uwolnij umysł” dla II etapu edukacyjnego. Stawia w swojej pracy na kompetencje i relacje. Opisuje swoją pracę na blogu „OKiem i piórem belferki” https://okiemipiorembelferki.pl/ oraz w postach na Facebooku i Instagramie pod tą samą nazwą.
Absolutna fanka informacji zwrotnej, refleksji uczniowskiej i samodzielności, wyboru w uczeniu się oraz oswajania błędów. W pracy z uczniami za najbardziej wartościowe uważa projekty i wyzwania. W życiu prywatnym szczęśliwa żona, matka trojga dzieci, babcia oraz właścicielka psa i kota. Według badania FRIS jest wizjonerką indywidualistką, ale nie poprzestaje na wizji. Działa i wciela w życie ideały szkoły opartej na relacji i wzajemnym szacunku, czyli obchodzi system jak i kiedy może.
Poza szkołą rajem Zosi jest uprawianie czytania w ogrodzie. Jako człowiek kieruje się cytatem Dalajlamy: „Podążaj za trzema rzeczami: szacunkiem dla innych ludzi, szacunkiem dla siebie oraz odpowiedzialnością za wszystkie swoje czyny”.
SZKOŁA PODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)

Paulina Bielobradek
Uwielbiam uczyć zarówno innych, jak i siebie, dlatego próbowałam wielu rzeczy: choreografii, dogoterapii, zoopsychologii, muzykologii, gry na gitarze i skrzypcach, francuskiego, szydełkowania, a chciałabym się nauczyć w zasadzie wszystkiego. Do moich najważniejszych osiągnięć mogę zaliczyć ukończenie filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz zrobienie wszystkich pytajników w Wiedźminie III (w tym tych na Skellige). Kocham jesień, deszcz i „Dziady”. Zdecydowanie bliżej mi do romantyzmu niż pozytywizmu, lubię wczytywać się w teksty kultury i doświadczać sztuki. Zapraszam na rozmowy o języku, literaturze i życiu, które się w nich kryje, a także na powtórki przed egzaminem — pod czujnym psim okiem i najlepiej z kubkiem parującej herbaty w dłoni.
SZKOŁA PODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)

Joanna Wolff
Jestem dyplomowaną nauczycielką języka polskiego w liceum i technikum. Uwielbiam
pracować z młodymi ludźmi, którzy dają mi energię i motywację do ciągłego odkrywania świata. Literatura i sztuka są dla mnie przestrzenią, w której odpoczywam, znajduję ukojenie i uczę się być lepszym człowiekiem. Podobnie działają na mnie zwierzęta i natura, czuli towarzysze wszelkiej niedoli. W nauczaniu stawiam na odczarowywanie kanonu szkolnych lektur - staram się pokazywać moim uczniom, że każdy z tekstów, który tam się znalazł, ma nam coś do powiedzenia, z każdym z nich możemy rezonować i znaleźć w nich coś, co zabierzemy do naszej współczesności. Uwielbiam literaturę II połowy XIX wieku, a także tę z przełomu XIX i XX wieku. Uważam, że „Lalka” jest odpowiedzią na wszystkie pytania maturalne, bo jest w niej... wszystko! Nauczyłam się tego, będąc egzaminatorką i weryfikatorką maturalną. I właśnie do tego egzaminu przygotuję Cię najlepiej, jak potrafię!
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość, polski jako obcy)

Natalia Hałaszkiewicz
Ukończyłam filologię polską w Łodzi i od tamtej pory chodzę takimi ścieżkami zawodowymi, które wiodą do książek i języka polskiego. Choć sama najlepiej odnajduję się w słowach, to wrażliwość artystyczną wyssałam z mlekiem matki malarki i od dziecka fascynuje mnie, jak różne dziedziny sztuki przeplatają się z literaturą. Zagadana najchętniej będę mówić o „Lalce” albo jakiejś ostatnio odwiedzanej wystawie.
Od lat wspieram uczniów w przełamywaniu bariery, która dzieli ich od zrozumienia tekstu literackiego. Celem moich lekcji jest dotarcie do wyobraźni tak, by zmniejszyć dystans między czytającym a wymaganą programowo lekturą. Pomagam rozwinąć chęć świadomej, swobodnej i inspirującej pracy z każdym tekstem kultury poprzez analizowanie, interpretowanie i tworzenie. Uczę, jak korzystać z zasobu wiedzy zdobytej w szkole, jak dostrzegać motywy, selekcjonować wnioski, co za tym idzie, jak konstruować ustną oraz pisemną formę wypowiedzi.
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

Anna Sobieska
Zawodowo zajmuję się badaniem historii literatury, pracuję w Polskiej Akademii Nauk.
Pisałam książki o Leśmianie, Tuwimie, Liebercie..., o poezji rosyjskiej i kulturze romskiej.
Wiem, co to lęk przed mówieniem, przed egzaminem, sprawdzianem czy kartkówką.
Znam uczucie złości, gdy materiał do opanowania wydaje się trudny i nudny.
Chętnie pomagam.
SZKOŁA PODSTAWOWA i PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)
BRAK WOLNYCH TERMINÓW W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

Julia Nita
Ukończyłam filologię polską na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a obecnie studiuję psychologię, bo wiem, że w pracy nauczyciela ważna jest nie tylko wiedza, lecz także umiejętność rozumienia ludzi – a zwłaszcza tych, którzy przed maturą zmagają się ze stresem. Na moich zajęciach odkryjesz, że czytanie może być fascynującą przygodą, a język polski to nie zestaw nudnych regułek, lecz narzędzie do wyrażania siebie i lepszego rozumienia świata. Uczę tak, byś nie tylko zdał/a maturę ze świetnym wynikiem, lecz także poczuł/a, że nauka ma sens i potrafi inspirować. Pracujemy z tekstami, które naprawdę da się polubić, uczymy się pisać tak, żeby egzaminator był pod wrażeniem. Jeśli język polski bywa Twoją piętą achillesową, zapraszam: pokażę Ci, że może stać się Twoją mocną stroną, a nawet pasją. Obok nauczania czas spędzam na czytaniu i zamierzam pokazać Ci, że może być to przyjemne i satysfakcjonujące zajęcie.
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA (ADHD, ASD, dysleksja, wysoka wrażliwość)

Julia Opolska
Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i nauczycielką języka polskiego. Uwielbiam literaturę okresu romantyzmu, ale równie mocno fascynują mnie powieści fantasy, wampiry i dystopie. Dlatego na moich zajęciach pokazuję, że szkolne lektury mogą spotkać się z literaturą, którą czytasz z przyjemnością. Uczę pisania krótkich i długich form wypowiedzi, pomagam w odnajdywaniu najważniejszych myśli oraz motywów literackich. W sposób przystępny tłumaczę zasady ortograficzne i interpunkcyjne. Pokazuję, jak czytać lektury, aby naprawdę je zrozumieć. Chcę, żeby nauka polskiego była prosta, skuteczna i – przede wszystkim – przyjemna.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Za komunikację z Państwem odpowiadają:

Jan Brożek
Ekspert z zakresu zasad oceniania egzaminu ósmoklasisty i matury z języka polskiego, dla którego Informator ani inne dokumenty CKE nie mają żadnych tajemnic. Koordynator rozwoju platformy kursowej, ekspert w zakresie kreatywnych metod nauczania języka polskiego.

Stefa Marchwiówna
Osoba współzałożycielska magazynu „Stoner Polski” i Stowarzyszenia Kultura w Pracy. Zajmuje się graficznym projektowaniem publikacji, typografią, komunikacją wizualną, składem i ilustracją. Publikowałx w „Wizjach”, “Rzyradorze” i „Szajnie”. Współpracowałx m.in z Domem Literatury w Łodzi, Fundacją Duży Format, Fundacją KONTENT, Wydawnictwem Ha!art, Krakowską Szkołą Poezji im. Aleksandra Fredry i Stowarzyszeniem Pisarzy Polskich.